CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, September 20, 2007

up close and personal


انا بحب الحيوانات جدا بكل انوعها خاصه القطط ، كان فى وقت فكرت اكون نباتيه بس الحقيقه بحب اللحمه و ماليش اقوى فى الخضار
و انا صغيره كنت بحلم اعمل حديقه حيوان فى بيتى لما اكبر بس دلوقتى مش حبه الفكره كفايه عليا زوربا


كان اديلى فتره حاسه انى مش حبه زوربا " السمكه بتاعتى" و بدات ازهق منه لحد ما حلمت انه بيموت و زعلت اقوى.. ساعتها اكتشفت انى بحبه اقوى و انى هاعيط و ازعل اقوى لو مات


أنا بخاف اقوى من انى اعدى الشارع، بخاف العربيات تخبطنى و ممكن استنى كتير لحد ما أعدى و بحب اقوى حد يعدنى ساعات بستنى ناس تكون معديه و اعدى معاهم كانى بتحامه فيهم ( أعدت فتره اتخيل ان لو عربيه خبتطنى ها يلمو اشلائى و يخدنونى على المشرحه) تخاريف داكتره


بكره المسئوليه ..بحب اعيش كده حره اعمل اللى عايزه فى الوقت اللى عايزه ..مش معنى كده انى مش بتحمل المسئوليه لكن افضل انى ابعد عنها و يمكن ده واحد من اسباب كرهى للاطفال


...بضايق اقوى من الاولاد لما يتصرفوا بتناحه ، مثلا يعقودا على سلم المدرج طيب و احنا نعدى منين؟ ببقى نفسى
!! او يعقد يتكلموا و يضحكوا بصوت عالى فى مكان مقفول
ميمنعش ان فى منهم جدعان بس قوليلين اوى


بضايق لما الدكتور يدخل المحاضره و مايقولوش اسمه و كانه اشهر من نار على علم او كاننا مش مهمين. انا عارفه ان غالبا بيكون ناسى بس برده ده مش اتيكيت


مش بحب كل ما اشوف واحده نعقد نسلم و نبوس بعض" ممكن تكون اصلا مش بتجبنى" بس لازم الاربع بوسات الحقيقه انا بطلت اسلم على حد او ابوسه الا لما تكون فعلا وحشانى اى نعم ساعات بطر بس مش كتير


بضايق من الناس اللى معدهمش اى استعداد يتعلمو او يتغيروا او يفكروا
بضايق من المتعصبين اللى بيكرهوا المسيحين كده من الباب للطق او لمجرد اعتقدهم ان هما بيكرهونا ، او مثلا يعتقدوا انهم بياكلوا ادمنا فى رمضان علشان يغظونا! طب هما ليه يصموا معانا.. يعنى احنا بنصوم معاهم لما بيصوموا. بعدين المفروض يكون ايمانا و اقتنعنا بالصوم اكبر من ان يهزوا واحد بياكل قدامنا
بحب اوى الصور الابيض الاسود خاصه لما يكون ليها قصه .نفسى اعمل اوده مليانه صور ابيض و اسود

2 comments:

Doaa Ebrahim Aaql said...

شخصيتك جميله اوى
بيضايقنى بردو موضوع ان
الدكتور ميقولش اسمه دى

وكمان فكرة التعصب
والزعل من الناس اللى بتاكل واحنا صايمين

فعلا عندك حق
والاربع بوسات دول فعلا
مشكله
بس انا عودت كل صاحباتى
على اتنين بس
كل لما اجى اسلم على واحده
اقول لها اتنين
بقو يشوفونى من بعيد
يقولو دعاء اتنين جات

هههههههه

كل سنه وانتى طيبه
رمضان كريم

مواطن زهقان said...

كل سنة وانتى طيبة
واول زيارة
وان شاء الله فى تكرار
دائم