CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, July 4, 2007

براد



أسمحولى أقدم لكو واحد من أعز أصحابى "براد" أتقبلنا لما كنت حوالى 3 سنين كان هدية عيد ميلادى و من ساعتها و أحنا أصحاب، عارفة أن بعضكم هيقول أنى مجنونة بس أنا ساعات بحس أنه بيحس بيا و ساعات بيبقى نفسى يكلمنى، براد كان دايما بيمثل صوت العقل جوايا بس مش معناه أنه ملوش وجود منفصل فى الواقع مش بس فى خيالى.
يمكن بعدنا شويا لما كبرت و خاصة لما دخلت الكلية بس أنا عمرى ما هبطل أقول انه أعز أصحابى.
من أكتر الحاجات اللى بضايقنى لما ماما تحاول تشيلوه فى الدولاب أو ترميه على الأرض و هى بتغير الملايات.
و كنت بحسه بينجرح شويه لما حد من العيال الصغيرين يشوفه و يخاف منه علشان لونه غامق، بس متأكده أنه متفهم.
أنا عارفه ان معظمكم بدأ يفكر أنى ربما بكتبلكم من السرايا الصفرا بس مش مهم أنا بجد بعتقد أنك لو حبيت أى حاجة كفاية هتتكلم.. على فكرة مش بس براد اللى بيتكلم كما "زوبة" عربيتنا رغم أنها fمتوقف منى كتير أنا بسوقهاو كأنها بتعترض أن أى حد غير بابا يسوقها بس أنا بحاول أحسن علاقتى بيها، و حاجات تانيه كتير بس يمكن أنا مفكرتش أسمعلها يمكن الكمبيوتر نفسه بيتكلم بس أحنا عمر ما كانت علاقتنا قريبه كفاية علشان يحكى مع
ايا.

2 comments:

Anonymous said...

السلام عليكم
أولا مبروك البلوج
ثانيا : بالنسبة للبراد أظن انه في حياة كل منا براد مثل الذي تتحدثين عنه قد يكون ميدالية أو صورة أو أي شيء بسيط يكفي أننا قاسمناه مشاعرنا وعاصر أحداث حياتنا

Anonymous said...

مجنونة علشان عندك براد؟!!!
تعالى عندى و انا اعرفك بزبيدة و رشيده و كرمبه و توفى و رولى و بائى اصحابى.
لو انتى بتكتبى من السرايا الصفرا يبقى انا بكتب من الخانكه:)